Keresés

Tavaszi bőrápolás – Tavasszal legerősebb az ibolyántúli napsugárzás

A vitaminokban szegény táplálkozás, a bőr számára kemény hideg téli időjárás, a bőrszárító hatású fűtés, a kevés mozgás, a napfény hiánya megviseli a szervezetünket, többek között a bőrünket is. Sápadtabb a bőrünk, ellenálló képessége lecsökken a hosszú téli hónapok alatt.

A tavaszi napozáskor legyünk óvatosak, még ha csak arc süttetésről van is szó, ugyanis a tavaszi napsütés tartalmazza a legtöbb ibolyántúli sugarat. Aki szeplőre, foltosodásra hajlamos feltétlen használjon fényvédő krémet. Tavaszi kozmetikai feladatunk, hogy bőrünket hozzászoktassuk az egyre erősödő és a bőrünknek egyre hosszabb időszakra kitett napfényhez.

A napozáshoz használt kozmetikumok csökkentik a napfény káros hatásait. Óvják a bőrt a sugárzástól és a túlzott vízleadástól, kiszáradástól.


Tavasszal fontos a bőr alapos kitisztítása, anyagcseréjének fokozása, vitaminpótlása.

Tavaszi reggeleken fontos, hogy használjunk arctisztító készítményeket (arctonik, micellásvíz, enyhe radír) és utána krémezzük be az arcunkat hidratáló krémmel.


A tavaszi vitaminhiány pótlása érdekésben fogyasszunk minél több gyümölcsöt, zöldséget és igyunk naponta legalább 1,5-2 liter folyadékot.


Mit tegyünk/tehetünk bőrünk egészsége és fiatalontartása érdekében?


1. Az arcbőrben a keringés fokozása, arcmasszázzsal, szaunázással. Az izzadás révén a bőr kitisztul, és feszesebbé válik. Fiatalítja, rugalmassá teszi a bőrt, gondoskodik a megfelelő vérellátásról, és eltávolítja az elhalt hámsejteket.


2. A száraz, elszarusodott felső hámréteget eltávolítása. Arcradírral, arcmaszkkal, amelyet hetente egy-két alkalommal használhatunk.


3. A legfontosabb napi feladat a bőr alapos letisztítása és hidratálása. Csak a letisztított bőrre kenjük hidratáló, tápláló krémet, fényvédőt! Napi rendszerességgel használhatunk alkoholmentes arclemosó tejet, gélt, tonikot. Legalább nappal, de akár éjszakára is használjunk hidratáló krémet. Igyunk naponta legalább 1,5-2 liter folyadékot


Igyekezzünk minél több E-vitaminban gazdag ételt fogyasztani

– olajosmagvak, húsfélék, gabonacsírák, levélzöldségek, tojás és tejtermékek -, így belsőleg is lassíthatjuk az öregedési folyamatokat.


Száraz kezünket ápoljuk, főleg, ha extra (kerti) igénybevételnek van kitéve!!



0 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése